Flexibilita, spoľahlivosť, inovácie ...
Procesný prístup vychádza z modelu na obrázku. Proces možno chápať ako súbor dielčích činností meniacich vstupy na výstupy za spotreby určitých zdrojov v regulovaných podmienkach. Vstupy dodávané internými alebo externými dodávateľmi, sú celé v procese spotrebované na výstupy. Hmotné resp. informačné výstupy sú výsledkom (produktom) procesu , ktorý ma svojho zákazníka. Zdroje sa v priebehu procesu nespotrebujú, ale sú podmienkou k jeho vykonaniu (napr. ľudia, technika a pod.).
Regulátory sú všetky faktory, ktoré určitým spôsobom limitujú priebeh procesov. Medzi regulátory patria hlavne zákony, normy, predpisy, ale aj prírodné podmienky a pod. V systémoch manažérstva kvality ma každý proces svojho vlastníka, ktorý je zodpovedný za kvalitu výstupov a za efektívny priebeh procesu. Definícia procesného prístupu v zmysle normy STN EN ISO 9001 je uvedená v slovníku procesný prístup. Z modelu na obrázku je zrejmé, že zákazník hrá významnú úlohu pri definovaní požiadaviek v procesnom systéme.
Meraním spokojnosti zákazníka po odovzdaní produktu zákazníkovi zisťujeme, ako zákazník vníma, či spoločnosť vyhovela jeho požiadavkám. Model systému manažérstva kvality určuje postupnosť, ako aj interakciu týchto procesov a poukazuje na to, že celá táto činnosť dáva podnety na neustále zlepšovanie sa spoločnosti.
V zmysle požiadaviek a všeobecného modelu systému manažérstva kvality Vám vytvoríme konkrétny procesný model prispôsobený na Vaše podmienky.
Štruktúra procesu | Text |
---|---|
Názov procesu | |
Vstupy do procesu | |
Potrebné zdroje v procese | |
Cieľ procesu | |
Potrebná dokumentácia, záznamy | |
Kritéria zhody v procese | |
Číselné parametre procesu (výkonnosti procesu) | |
Nápravné a preventívne opatrenia, zlepšovanie | |
Výstup z procesu | |
Nasledujúci proces |
Pod pojmom meranie výkonnosti procesov možno rozumieť aktivity, ktoré majú poskytovať objektívne a presné informácie o priebehu jednotlivých procesov tak, aby tieto procesy mohli byť vlastníkmi procesov priebežne, tzn. operatívne riadené za účelom plnenia všetkých požiadaviek na procesy kladených.
1. Univerzálne ukazovatele výkonnosti procesov
2. Ukazovatele výkonnosti výrobných procesov
3.Ukazovatele nevýrobných procesov
4. Meranie výkonnosti podľa odchýlok
5. Meranie výkonnosti pomocou indexu výkonnosti
Zaznamenávajú sa údaje pre vyhodnotenie: